Czym są hantle?


20 lutego 2020 Karolina 0 Comment , ,

Dobór hantli do ćwiczeń ma większe znaczenie aniżeli wielu trenujących zakłada. Gdy weźmiesz za za duże, zaryzykujesz urazem, natomiast za lekkie nie pomogą ci uzyskać pożądanych efektów. Nie ma żadnego mądrego algorytmu, jaki pomógłby wybrać doskonałe hantle dla każdej osoby. Jak zatem dobrać owe najbardziej właściwe? Przede wszystkim należy wypróbować dostępne sprzęty, natomiast potem zostać przy tychże najbardziej przystosowanych do twoich możliwości.

Z hantli korzystać może właściwie każdy

Hantle to ciężary z zaczepem na rękę, jakie służą do robienia ćwiczeń fizycznych. Ćwiczeń, jakie w normalnym treningu mogą być stosowane właściwie poprzez wszelkich – niezależnie od płci, wieku lub sprawności fizycznej. Ćwiczenia z hantlami mogą stanowić doskonały trening, mogą też z przeznaczeniem wspierać trenowanie pozostałych dziedzin, takich jak bieganie, jazda na rowerze lub pływanie. To przede wszystkim więc należałoby się nimi zaciekawić.

Jakie hantle dobrać?

Gdy zależy nam na budowaniu mięśni, hantle na starcie powinny mieć wagę od 2 do 5 kilogramów. Do wyszczuplenia kończyn oraz wsparcia mięśni starczą hantle o wadze 0,5-1 kilograma. Ćwiczenia z hantlami są właściwe zarówno dla panów, jak również pań. We współzależności od siły fizycznej, rozwoju mięśni oraz poziomu doświadczenia w ćwiczeniach z obciążeniem możemy dopasować wagę hantli do własnych potrzeb. Ćwiczenia z hantlami w domu robić można podczas normalnych prac takich jak oglądanie filmów, słuchanie muzyki.

Użyteczność oraz bezpieczeństwo

Ważnymi założeniami doboru hantli są użyteczność i bezpieczeństwo ich używania. Należałoby zatem przyjrzeć się im zakończeniom. Klasycznie napotykane są zakończenia okrągłe – niestety, nie należą one do zbyt przydatnych, gdyż po odstawieniu na ziemię rozpoczynają się turlać. Praktyczniejsze są więc typy o zakończeniach np. kwadratowych czy trójkątnych. W trakcie ćwiczeń często zdarza się również tak, iż hantle wyślizgują się z rąk.

Ćwiczenia przy pomocy hantli

Przy wykorzystaniu hantelek możemy skutecznie ćwiczyć prawie wszelkie części mięśni torsu. Co ważne, w wypadku większości części mięśniowych mamy do doboru więcej aniżeli jedno efektywne ćwiczenie przy wykorzystaniu sztangielek. Na przykład w wypadku tricepsów możemy robić lub wyciskanie sztangielki za pleców, lub prostowanie ręki ze sztangielką w opadzie tułowia lub także wyciskanie francuskie sztangielki leżąc. Identycznie jest w wypadku treningu pozostałych części mięśniowych. W związku z tym trzeba dokonać mądrego wyboru.

People obraz autorstwa jcomp - www.freepik.com